עיצוב חווית המשתמש היא הגורם המשפיע ביותר על חווית הגלישה של הלקוחות שלכם וכפועל יוצא על ה bounce rate
כמעט 40% מהאנשים יעזבו אתר אינטרנט אם התוכן או הפריסה אינם מושכים.
להלן 7 טיפים לשיפור חוויית המשתמש באתר שלכם ולהגברת המרות ומעורבות.
אם נעשה היטב, לעיתים קרובות לא ניתן לראות בעיצוב חווית משתמש.
עיצוב UX טוב מעביר בצורה חלקה מבקרים בין אלמנטים ברשת.זה נותן לאתר שלך בהירות ואינטואיטיביות ומעודד המרות.
אך אם נעשה בצורה לא טובה, המבקרים נעשים מתוסכלים ומבולבלים, ועסק יכול לסבול.
אז מה זה UX?
עיצוב UX הוא תהליך של שיפור שביעות רצון המשתמשים על ידי שיפור הנגישות, השימושיות והיעילות של אינטראקציות משתמשים באתר האינטרנט שלך.
הגולשים מקבלים החלטות בשבריר שנייה לגבי האתר שלכם על סמך מגוון אלמנטים עיצוביים.
מכיוון שהאתר מהווה את מוקד המאמצים השיווקיים והמכירות המקוונות שלכם, חשוב כי החלקים הללו יתלכדו לחוויה יקרת ערך ומתגמלת.
להלן 7 טיפים לעיצוב אתרים לשיפור עיצוב האתר שלך:
1. אפשרו חלל לבן :
שטח לבן הוא מרכיב מרכזי בעיצוב אתרים טוב.
יצירת מרווח – המכונה גם מרחב שלילי – סביב תוכן מסייע לחסימת טקסטים ותמונות להתבלט בעמוד.
על פי כלי ההמרה Crazy Egg, ריפוד טקסט וכותרות עם שטח לבן מגדיל את תשומת הלב של המשתמשים ב 20%.
ריווח זה גורם לאתר שלך להרגיש פתוח ונוח לשימוש. "חדר נשימה" זה משפר עד כמה התוכן שלך מושך וקרא. עם זאת, תרצו לאזן בין הצורך בתוכן יקר מול שטח לבן, במיוחד מעל הקפל (האזור גלוי מיד לפני הגלילה). המפתח הוא לזהות את החשוב ביותר ולהקצות לו נדל"ן מתאים לאתר – תוך הימנעות מעומס עמודים.
2. שפרו את מהירות העמוד
מבקרי האתר מצפים לחוויה מקוונת מהירה וללא חיכוך.
על פי נתוני גלישה, 40% מהאנשים יעזבו דף שנדרש לטעון יותר משלוש שניות.
דפים שנטענים תוך 1-2 שניות יראו את ההמרות הגדולות ביותר.
השימוש בנייד מאפשר למשתמשים לגשת לתוכן מכל מקום, מה שמגדיל את הציפייה לדפי אינטרנט שנטענים במהירות.
בדרך כלל משתמשים ינטשו אם האתר שלכם איטי, מכיוון שהוא מפריע לחוויית הגלישה הנוזלית שלהם.
מה אתם יכולים לעשות?
השתמשו בשירותים החינמיים שגוגל מספקת לצורך הערכת מהירות האתר והאתר הנייד שלכם.
תוכלו למצוא טיפים והצעות לשיפור זמן טעינת הדף עבור שולחן העבודה והנייד.
3. צרו קריאות מושכות לפעולה
לקוחות מנווטים באתר שלכם על ידי רמזים חזותיים המעבירים אותם בין פיסות תוכן חשובות.
במודול קריאות לפעולה (CTA) משתמשים במילים מפעילות ובכפתורים מודגשים כדי לעזור למשתמשים לנווט באתר ולעודד את השלב הבא.
בעת יצירת כפתורי ה- CTA , יש לשקול את השפעת הצבע על פסיכולוגיית המשתמשים.
ידוע גם בשם פסיכולוגיה צבעונית, יישום גוונים שונים יעורר רגשות ותוצאות שונות מצד מבקרי האינטרנט.
צבע CTAs יכול לגרום ל- UX פרודוקטיבי או לביצוע קליק המרות. לדוגמה, כאשר Sitepoint עבר מצבע ירוק לכפתור CTA אדום, הם ראו עלייה של 35% בהמרות.
כדאי לקחת בחשבון גם את המילים בכפתורי ה- CTA שלכם.
שימוש בפעלים מפעילים, בסגנון דיבור עכשווי ואישי מניע לפעולה וממחיש את היתרונות שהמבקרים יקבלו מההמרה – יובילו לעלייה משמעותית בהמרות.
4. השתמשו בבולטים
אתר עם UX טוב מקל על איסוף מידע.
בולטים עוזרים לאנשים למצוא את היתרונות, הפתרונות ותכונות המפתח של ההצעה שלכם במהירות רבה יותר.
הצגת הצעות בצורת רשימת בולטים תגרום להן להיות מושכות יותר וקל יותר לזכור.
אתם יכולים לוותר על השימוש בעיגולים הפשוטים ולהיות יצירתיים .
נסה להשתמש בסמלים / אייקונים ותמונות וקטוריות המייצגים את הטקסט כדי להוסיף ערך וזיהוי תמונה ל- UX.
משתמשים יעריכו את המגוון ותפיקו תועלת על ידי חיזוק ההודעות שלך בעזרת חזותית.
5. בחרו תמונות מקוריות
משתמשי האינטרנט של היום הם שופטים מנוסים באתרי חברות, ולכן עדיף להימנע משימוש בתמונות גנריות המזוהות בקלות על ידי לקוחות,ועל כן הן פחות אמינות.
תוכן חזותי חשוב יותר ויותר לצרכנים. על פי סקרים שבוצעו , 67% מהצרכנים מדרגים תמונות באיכות גבוהה כחשיבות רבה להחלטת הרכישה המקוונת – אפילו גבוה יותר מהדירוגים והביקורות.
למעשה, החלפת תמונות גנריות בתמונות מקוריות של מוצר או שירות הגדילו את ההמרות במינימום 45%, כך עולה ממחקר שפורסם על ידי פלטפורמת מיטוב ההמרות VWO.
בין אם מדובר בתמונות של עובדים או במוצר שלך, תמונות אותנטיות יעזרו ליצור את חווית האינטרנט הייחודית והמספקת שהלקוחות שלך רוצים.
6. כתבו כותרות ממוקדות
הכותרות (והתכנים) שלך צריכים להתאים עם מה שהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים.
השימוש במילות מפתח בכותרות שלך יעזור לך למשוך את הקהל הנכון, להקל על הגלישה ולפתות צריכת תוכן נוספת.
מלבד שיפור UX, השימוש בכותרות הנכונות משפיע גם על דירוג אופטימיזציית מנועי החיפוש (SEO). גוגל נותנת לכותרות משקל רב יותר מתוכן רגיל, כך שמיקוד למילים הנכונות ישפר את יכולת החיפוש וגם את חווית האתר שלך.
7. הישאר עקביים
עקביות חזותית חיונית לחוויה קוהרנטית באתר.
כאשר משתמשים מנווטים באתר שלך, חשוב שהם יידעו שהם עדיין באתר שלך.
כל שינוי דרסטי או חוסר עקביות יבלבל את המבקרים ויגרום להם פחות סיכוי להמשיך.
ודאו כי אלמנטים חזותיים וטקסטים משלימים זה את זה.
כולל: גופנים צבעים מידות כפתור אלמנטים עיצוביים סגנונות איור וריווח
UX אחיד וחלק, יגרום לגולשים לשוטט בהנאה בדפים שלך.